onsdag den 18. juni 2014

Lykken er...

En skolelærer er, når sommerferien nærmer sig, på den ene side en gryde af udskidt æblegrød og på den anden side et champagneglas fyldt til randen af bobler.
Jeg fryder mig over de begrænsede personalegoder vi har i form af en kopimaskine, der kan lave transparenter af tegninger til nye tryk og glemmer alt om træthed (som også skyldes natteroderi med føromtalte tegninger og tryk). Jeg tæller kun de lyse timer, når jeg er i drømmeland og holder øjnene åbne med tændstikker de sidste dage.
Og så må jeg skynde mig, hvis jeg vil nå at lave flere kopier til tryk.

 

Jeg tænker umiddelbart at dette motiv egner sig bedst til tekstiler: puder, tøj og muleposer f.eks. Nu får vi se...


... på den anden side... decisions decisions...


Jeg prøver i øvrigt kræfter med et logo. Jeg har prøvet at dreje, beskære, spejle og variere bogstaverne for at finde en velegnet typografi for Zips:ø. Jeg har prøvet at tilføje "ringe i vandet"- tegning, en Madeleine kage (jeg har noget kørende med Madeleine kager*) og andre streger, og jeg er stadig i tænkeboks: Ihhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, jeg elsker tænkeboks!

*Marcel Prousts 13 binds digre værk: "På sporet af den tabte tid" indledes med en Madeleinekage, der sender hovedpersonen tilbage til barndommens land via smagen.

Det er en spændende proces, for man opdager, som uudannet på området, hvor vigtigt det er at SE bogstaverne og opdage, hvad de kan med deres linjer, og hvad de ikke kan. Hvor meget kan man fjerne uden at miste det hele i et forsøg på at finde "less is more" stedet.
Logoet må gerne være blikfang og ikke sidde på hele sendefladen på samme tid.


... Det var en absolut tilfældighed, at "by" lige passede ind i ringen/stenen/blomsterbladet, og jeg ved ikke, om "by" skal stå der, men jeg kunne ikke dy mig, når det nu passede som fod i hose.



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar