tirsdag den 6. maj 2014

stempler af viskelæder og nye tryk

Jer har været på inspirerende workshop hos The Puk Project i Trekroner, som er et skoletilbud for psykisk sårbare unge. De holder jævnligt workshops for alle kreative sjæle. I går handlede det altså om at lave stempler, Smashbooks og bemaling af sten.
"Smashbook"? Smash.... hvad for noget, tænkte jeg, da jeg læste invitationen! Det er såmænd en slags scrapbook med ens ideer, inspirationer og indtryk, that´s all.


Viskelæderet skæres til med små linoleumsknive og duppes derefter i blækpuder med forskellige farver og kan så bruges til alt fra breve, invitationer og meget mere. Jeg tænker, at stemplerne også kan trykkes på serigrafiske tryk også eller tegninger. Jeg må finde på noget... Visitkort, måske.

Ved siden af alt dette, er jeg i gang med at færdiggøre Karen Sofies bogstaver. Hun er jo så privilegeret, at hun har et dobbelt navn, så hun får to bogstaver :) som tak for, at hun har tilmeldt sig min blog. "S"et er i tænketanken... Her er det Molotov tus med ecoline farver ovenpå. "tricket" er at male omridset med vand først og derefter dryppe ecoline farver på, så holder farven sig indenfor vandgrænsen... som regel da.


Og joo, jeg går jo også på arbejde, men et lille aftentryk med min træstamme er det blevet til, da jeg sent i aftes kom hjem fra Roskilde. Den by jeg har pendlet til så ofte for at besøge min nu afdøde far, Eigil (formand for Ludoklubben "Hjem kære hjem") for de lokalkendte var han en af byens originaler, tør jeg godt antyde :)
Og mintgrøn på mørkegråt papir, synes jeg er faldet fint ud. I hvert fald dansede jeg en lille træt aftendans, da jeg løftede trykrammen.


Nu ligger det absolut ikke til mig at være glad for tuttenut, MEN da jeg modtog mine nye mini visitkort med posten, var min første indskydelse: tuttenut. Mhhh, sådan må det være, de er nut nut, og jeg har godkendt dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar