lørdag den 10. maj 2014

viskelæder-stempel-tryk på papir og Jonas Juhl tegneworkshop

Et styk viskelæder, et par linoleumsknive og en stempelpude, og så er man klar til at lave stempler. Det er ret simpelt, kræver lidt høvle-øvelser, men så kan man altså lave fine detaljer i viskelæderet.
Det er overraskende, hvor godt det virker at gentage trykket igen og igen. Jeg kan snildt forestille mig at motivet flyder over i mønster med den rette trykketæthed.




Og så opfordrede genboen mig til at deltage i gratis tegneworkshop på Brønshøjs gamle museum (nu Rytterskolen) på torvet med Jonas Pihl, som udstiller der nu.
Han indvier deltagerne i sine tegnefiduser (og dem kan jeg ikke få for mange af). Det er i morgen søndag, og du er velkommen.

2 kommentarer:

  1. Hej Tine
    Tak for godt selvskab hos Dankbar. Du spurgte, hvad jeg hedder på Pinterest, kunne selvfølgelig ikke huske det, men jeg hedder "MiePigen67". Flot stempel du har lavet.
    Mvh Mie

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde, Mie. Jeg vil straks forsøge at finde dit krea-sted :)

    SvarSlet